Chita slaví 1. narozeniny

video zde

Jak ten náš první společný rok vypadal?
Byl plný překvapení. Pokusím se ho vylíčit co nejpodrobněji. Chci hlavně napsat o tom, jak  bojujeme se strachem, jak moc se Čička změnila. A také chci napsat o tom, jak úžasný pes to je, jak velkou radost mi dělá a jak moc jí mám ráda. Na začátku mě vůbec nenapadlo, že se z ní nakonec stane tak skvělý parťák. Ale možná proto, čím vším jsme spolu prošly, a co všechno jsme se pokusily změnit, máme opravdu krásný vztah.
 
Náš "boj" se strachem. A jak se vlastně z Chity stala úžasná společnice?
Když jsem si Čitu přivezla, bála se skoro všeho. Prvních pár dní byla vedle i z Ený (o strachu z choďandy Ciry raději ani nemluvím). Nechtěla si hrát venku na louce. Ve městě bylo vodítko permanentně napnuté a zájem o jídlo, nebo o hru, byl minimální. 
Co mám s tím zvířetem dělat, když se bojí jít i do obyčejného lesa? Co mám dělat, když celou cestu jen kňučí a rozhlíží se s ocasem mezi nohama? Když se během dne stalo pro ní něco hodně stresového, v noci se pak po.... A dost!!! 
Začala jsem vše řešit hrou. Přimněla jsem jí hru tak moc milovat, aby zapomněla na okolní svět. Fajn, hra doma - OK; hra na zahradě - OK (jen, když poblíž nebyl sousedův pes); hra na zahradě za přítomnosti sousedovic psa - OK,... a tak jsme se dostaly i ven do lesa, na louku, do města. Teď už chodí s ocasem nahoru, a i když má stále strach ze psů, nehroutí se z toho. Zašetěká sice skoro každého psa, ale já věřím, že to bude jen lepší a naučí se s tím žít. 
 
Agility is fun, bezestrachu run!
S Čitou bylo na začátku vše složitější, než s Ený. Na úplném prvopočátku, jsem jí musela ukázat kouzlo hry. Prvních pár cviků jí trochu trvalo, než zjistila, že je to velká legrace dostávat odměny, a že práce se mnou není práce, ale zábava. 
Teď se hrne do každé blbosti, která mě napadne a agility není výjimkou. 
 
Čita, velký závislák! 
Ený je sice na mně závislá, když odejdu, párkrát si štěkne,... Ale Čita kvůli mé nepřítomnosti stojí na schodech a kouká na dveře, utíká, aby mě někde našla... Kam jdu, jde i ona. Na procházkách prakticky nezná vodítko. V noci na mně leží přitisklá, vyžaduje se mazlení. Je to ten nejvíc mazlivý pes, kterého doma máme. Miluju jí, už jen za to, jak chce být stále se mnou, jak moc se změnila,... ale teď bych si přála, aby takovou, jakou je nyní zůstala!